Falska vänner?

Jag har inte bloggat på länge, men håller på med en grym design! :D
 
 

Jag hade tänkt att skriva om lite mer personliga saker i detta inlägg, det handlar nämligen om vänner.
min "bästa kompis" frågade i fredags om jag ville med och shoppa i helgen, men eftersom min mamma inte skulle vara hemma då så sa jag att jag inte ville vara elak och lämna min syster själv med allt som behövdes göras (promenera hundrana minst 3 ggr om dagen, mata dem, diska, laga mat, städa m.m.) så jag tänkte stanna hemma och alltså inte följa med. men, då blev min kompis sur och tyckte att jag kom med en massa bortförklaringar (vilket jag inte gjorde). Hon blev så jävla sur över detta så idag så kollade hon inte ens på mig i skolan, på bussen satte hon sig med en annan och hon låtsades som om jag inte fanns. är det detta man kallar en äkta vän? som blir sur för att man inte följer med och shoppar? är det någon man ska hålla fast vid eller ska man släppa taget och hitta nya vänner?

jag ska prata med henne imorgon i skolan, hur larvigt är det inte att bli sur över en sån här sak? detta är ju rena dagisnivån...
vart fan tog min bästa vän vägen...?
 


Kommentarer
LIENE

Har också upplevt något liknande. Väldigt tråkigt när en vän blir sur, men finns nog alltid anledning varför människor reagerar som de gör och det behöver inte vara för din skull. Hoppas det löser sig.

Du får gärna kolla min blogg som handlar om egna upplevelser och andras upplevelser med Gud, drömmar, profetior och om vilka tider vi lever i från Bibelns perspektiv. Jag lägger ut även musik och foto och skriver egna låtar. Detta är inget reklam utan jag vill bara informera människor om något större och jag vill förmedla glädjen, friheten och skönheten med Gud. Allt jag skriver är för andra och inte för mig själv.
Kram och ta hand om dig!

2013-07-18 @ 10:51:20
URL: http://lifefromwithin.blogg.se


Kommentera gärna ;)


Ditt namn?
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (hemligt)

URL/Skriv din söta blogg här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0